Jump to content

zyren1

Members
  • Content Count

    0
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About zyren1

  • Rank
    On the Coast

About Me

Mobilegeddon چیست؟

 

Mobilegeddon نامی برای به روز رسانی الگوریتم موتور جستجوی گوگل در 21 آوریل 2015 است این اصطلاح توسط چاک پرایس در پستی که در 9 مارس 2015 برای Watch Engine Watch نوشته شد، ابداع شد. سپس این اصطلاح توسط وب مسترها و توسعه دهندگان وب مورد استفاده قرار گرفت.

تأثیر اصلی این به‌روزرسانی، اولویت دادن به وب‌سایت‌هایی بود که به خوبی در تلفن‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های تلفن همراه نمایش داده می‌شوند. این تغییر بر جستجوهای انجام شده از رایانه رومیزی یا لپ تاپ تأثیری نداشت.

 

گوگل قصد خود را برای ایجاد این تغییر در فوریه 2015 اعلام کرد. گوگل علاوه بر اعلامیه خود، مقاله ای تحت عنوان "سایت های دوستانه موبایل" را در صفحه توسعه دهندگان گوگل خود منتشر کرد تا به مدیران وب سایت در انتقال کمک کند. گوگل ادعا می کند که انتقال به سایت های سازگار با موبایل برای بهبود تجربه کاربر بوده است و بیان می کند که "نسخه دسکتاپ یک سایت ممکن است برای مشاهده و استفاده در یک دستگاه تلفن همراه دشوار باشد."

پروتولوژیسم واژه‌ای ترکیبی از «موبایل» و «آرماگدون» است، زیرا این تغییر «می‌تواند باعث اختلال شدید در رتبه‌بندی صفحات شود». زیرا "گوگل در حال ارائه آزمایشی است تا ببیند آیا سایت ها در گوشی های هوشمند ظاهر خوبی دارند یا خیر".

 

صفحات نتایج موتورهای جستجو در تلفن های هوشمند اکنون URL ها را در قالب "breadcrumb" نشان می دهند، برخلاف فرمت صریح قبلی.

بر اساس مجموعه داده‌های خود، شرکت نرم‌افزار Searchmetrics دریافت که میانگین از دست دادن رتبه‌بندی برای سایت‌های غیرموبایل فرندلی اندازه‌گیری شده به طور متوسط 0.21 موقعیت است. شرکت بازاریابی محتوا BrightEdge بیش از 20000 URL را از زمان به‌روزرسانی ردیابی کرده است و کاهش 21 درصدی را در URLهای غیر موبایلی در 3 صفحه اول نتایج جستجو گزارش کرده است. به گفته پیتر جی. مایرز، «چیزی برای نوشتن در مورد آن نبود». 

×