Jump to content
Sign in to follow this  
sellasie_83@hotmail.com

Swedish players? Where's my vikings at?

Recommended Posts

So... since im looking for Swedish players, i will do this in swedish too.

Jag vet ju att det är svenskar som spelar DayZ. Frågan är bara vad ni gör? Jag behöver en grupp att spela med. Är van vid first player shooting spel. COD blev för lätt efter någon månad.. BF3 blev jag max lvl innan dubbel exp började osv osv. Spelar på PS3 dock. Min klan jag spelar med är Swedish Rangers Squad - SRS.

Är med i svenska landslaget i BF3.

Älskar DayZ, och vill utforska detta spelet så mycket mer!

Letar efter en mindre grupp.. Några kompisar kanske som spelar ihop? Har inte varit taktisk än så länge, utan lekt runt och dödat Zombies för att lära mig grunden. Bara spelat DayZ i några veckor nu.

Använder mig utav Teamspeak 3 (har ej egen server), skype och har nyligen laddat ner steam igen.

Jag är ganska flexibel när det gäller att spela, beror mest på vilken tid alla andra är online.

Skulle nog helst lära mig overwtach bättre, då min dator kan lagga ibland när jag går in i städer för att döda på nära håll.

Nuvarande vapen är DMR, M14 och håller på att byta till mig NVG. Hade M107 och M4A1 SD nyligen men dog av en äcklig hacker.

Skulle gärna se att det finns en "hemmaserver" med minimalt lagg.

Sen.. jag är en riktig idiot på datorer. Kan ingenting osv.. Det är enbart spelandet som jag är bra på.

Edited by Nesta
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om ni blir ett gäng håll till på norway 11 så kanske vi stöter ihopp och får en rolig firefight :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dina erfarenheter i fps väg på annat håll spelar ingen roll på ArmA2 motorn, spelet kräver annorlunda stil då ballistik och kulbana är annorlunda (mer realistisk)! Det är inte som BF3 eller COD där du bara springer huvudlöst in i strid, DayZ handlar mer om att upptäcka mål innan de upptäcker dig!

Hursomhelst, lycka till med att finna en grupp! Kom gärna till FI serverna om ni behöver fältläkare!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dina erfarenheter i fps väg på annat håll spelar ingen roll på ArmA2 motorn, spelet kräver annorlunda stil då ballistik och kulbana är annorlunda (mer realistisk)! Det är inte som BF3 eller COD där du bara springer huvudlöst in i strid, DayZ handlar mer om att upptäcka mål innan de upptäcker dig!

Hursomhelst, lycka till med att finna en grupp! Kom gärna till FI serverna om ni behöver fältläkare!

Projektilerna avtar i BF3 också. Bullet drop finns på alla vapen. Springa "huvudlöst in" är inte min grej då jag gärna slutar med 50-2 snarare än 60-10. its all about the tactics...

Självklart så har jag förstått att Amra 2 motorn är annorlunda.. >.> Ett helt annat typ av spela än de som jag spelat.. Men hursom så är det ändå spelgrunden som jag har. Jag har hoppat från spel till spel utan att ha haft några större problem. Blir det några problem så gör jag som jag alltid gör.. Söker fakta och tittar youtube.

Du har nog tagit på dig DayZ's farligaste jobb.. Fältläkare ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

jag och några polare lirar, DayZ veteraner hela bunten. vi kör dock bara mörka servrar i ghillie och NVG, blandad arsenal av vapen från DMR till M4 med ljuddämpare, har ingen direkt hemserver men brukar köra på europeiska servrar med mycket folk.

gruppen varierar från 3-8 spelare, och ja vi är banditer =)

kör på Lingor Island just nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jag och några polare lirar, DayZ veteraner hela bunten. vi kör dock bara mörka servrar i ghillie och NVG, blandad arsenal av vapen från DMR till M4 med ljuddämpare, har ingen direkt hemserver men brukar köra på europeiska servrar med mycket folk.

gruppen varierar från 3-8 spelare, och ja vi är banditer =)

kör på Lingor Island just nu.

Som sagt, jag är ju då ingen veteran. Just nu ser det ut som om Vattenfisk och jag teamar upp för att lära känna varandras spelstil osv.

Om vi inte hittar fler så kanske ni skulle ta emot oss i er grupp?

Jo jag letar väl efter bandit grupp, eftersom i slutändan blir man ju det ändå...

Share this post


Link to post
Share on other sites

gött eller så joinar jag er och softar runt lite =)

Du det skulle ju vara skit roligt. Har försökt hitta en ghillie suit hela jävla natten men det sket sig ganska rejält. Istället fick jag jackpot :D Såg två st crashed choppers nästan brevid varandra. En var helt tom, den andra hade riktigt roliga saker ;) L85 AWS skiten.. fick lämna min M14, så det fanns två M14 kvar på platsen.. Sen hitta jag NVG :) Då tittar jag runt lite mer och lite längre bort från choppern hittade jag en AS50... Aldrig sett något vapen så långt ute förut så det var ju tur att den var stor så den syntes lätt.

Fullt utrustad nu förutom rangefinder :D Ska kolla dayztrade reddit om det finns några RF att byta till sig...

Edited by Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag springer mest runt solo eller med en norrbagge nu för tiden, börjar bli trist solo dock.

Skjuter på allt som rör sig, yxa eller as50 de dör.

Vill bara hitta ett gäng att spela med då det är lättare att både hitta andra att mörda med flera ögon och bättre då man kan skydda varandra och spela taktiskt.

Är inte intresserad av att leka äventyrare o campa ute i skogen isf håller jag mig undan.

Spelat i ca 3 veckor nu, vet vart man hittar loot, har tålamod - kan spela vilken roll som helst för gruppen igentligen.

Är 23 år gammal ifall det spelar någon roll.

Dagonzey på skype eller levi_89 på steam, kontakta mig ifall jag kan platsa någonstans ;)

Edited by Ginsu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi behöver nu en till för denna "nystartade grupp". Skriv här eller i min och Nestas PM!

jag och en irl kompis spelar, vet inte ifall han vill vara med (har inte pratat med han än)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag och 2 polare har precis börjat DayZ och vi leter efter ett gäng svenskar att spela med, vi skulle gärna hooka upp med er om det är möjligt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ber om ursäkt, har varit upptagen med platoon matcher på BF3 och landslaget. Nu ska det bli kul att få lira mer Day Z. Härligt att vi blir en grupp.. Hoppas ni börjat lära käna varandra lite (om ni spelat något ihop?), ska lägga till de som vi snappat upp när ajg vet vilka ni är. Günther.. Öh, jag menar PlagueTounge vore ju också roligt att ha med. Se vilka ställen de brukar hålla till på osv.

Nesta_kalmar på skype för de som har lust att lira sen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

SRS?

Swedish Rangers Squad?

Originality= -9000

Can't do anything but laugh sadly..

You make me ashamed of being Swedish.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

×