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Ludwig Maier

TB or Buldozer Bug need help

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Hello guys,

i have an issue with my terrain. When i watch it in buldozer it looks stange on the rigth side and on the bottom. I have all my layers on 10240x10240 and my source pictures are also on that sice. At the middel of the map its all fine Maybe some one can tell me what i did wrong? 

 

Here some pictures to show whats the issue.

https://imgur.com/a/ea92YUp

Tryed:

-useing other terrain sice

-Other satelite layer

-Different versions of l3dt to create my stuff

-Reseted all my settings

And more. Maybe it shouled be the debug zone but why its just on the bottom and rigth side? I used the same project file for tb as a friend but on my buldzoer i have the Bug. 

 

 

Edited by Ludwig Maier

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Hi what are layer settings  in the  terrain mapframe  properties it has to be    also what is your  grid  calcs like   are they all looking good ?

IE no tabs saying   <not defined> ?

 

Mapframe

correct co-ords for bottom left corner are (unless you are tiling height maps of course  )

200000.000

0

 

hope it helps  

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Hallo Ludwig!

Ich glaube nicht dass das ein fehler ist. Kartenränder werden eben so von Terrainbuilder generiert. Dies ist notwendig um den debug bereich (outside map) auch noch zu texturisieren zu können. dies bedeutet es wird nach oben/unten/rechts/links der jeweiligen karte das satellitenbild spagettisiert.

so siehts auf chernarusplus aus... https://imgur.com/a/NE8BSNX

 

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Danke für deine Antwort. Es ist bei mir aber nur unten/rechts. Die anderen seiten sind perfekt. Dann müsste er doch bei mir auch oben und links diesen karten rand so komsich gernerieren? Lg!

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ja eigentlich schon...

die spagettisierten randpixel deiner map sollten auf allen seiten vorhanden sein. dies wird durch die "desired overlap" einstellung gemacht. die grundeinstellung ist hier auf 16 pixel.

warum das bei dir nicht so ist, weiss ich momentan nicht... vielleicht liegts an deinem relativ kleinen satellitenbild

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Ok ich habe auch gerade sumrak gefragt er weiß´es auch nicht. Ich muss wohl erstmal damit leben. Du hast das ganze gut analysiert. Danke dir

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stell mal deinen Satellite/Surface (mask) tile auf zb. 512 x 512 und generiere nochmal... schau obs unterschiede gibt

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Are u using DayZ TB or Arma TB? I just ask because the Checkbox for "Convert textures to .paa files" is enabled in your TB and I have seen no DayZ TB where this Checkbox is enabled so far?!

Just give it a try: I had a very very annouying bug which dissappeard, when I deleted all files in  \layers by hand and did the export again.

Edited by grillstern666

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