Jump to content
Sign in to follow this  
dayzportalen

[DZP] Recruit Swedes to squads/clan

Recommended Posts

dayzmod.jpg

Nu öppnar DAYZPORTALEN.SE officiellt upp vår verksamhet för allmänheten. Förutom behovet av administratörer söker vi nu dayz spelare. Ansökningarna kommer ske löpande och vi kommer börja med att skapa mindre grupper med mycket taktiskt spelande. Vi jobbar hellre med lite folk inom vår community till en början för att inte överlasta oss med för mycket jobb.

ÅLDERSKRAV PÅ MINST 16 ÅR

Spelupplägget:

[GRUPPSPEL]

Vi kommer vara grupper med 4 spelare i varje grupp (max 3 grupper just nu) Vi spelar i första hand med gruppen i TEAMSPEAK. Du kommer också ha en särskild roll i gruppen, se till att spela därefter.

[sERVERS]

Vår server är fortfarande i behov av aktiva admins och serveradmin. Därför kommer vi spela på en annan server till en början.

[ROLLER]

Rollerna är inget permanent utan är naturligtvis villiga att byta runt inom gruppen. Men i ansökan ber vi dig välja mellan 2 av de 4 roller som finns. Välj den som du anser dig bäst kunna eller som verkar roligast.

Rollerna skriver vi och förklarar på svengelska.

MEDIC - Du kommer till undersättning när någon blir skadad, håll alltid avstånd och DÖ INTE. Ditt huvudsakliga vapen bör vara SILENCER och en inventory av medic supplies.

INFANTARY - Du är vår shooter. Oavsett situation är det du som går in först, med hatchet om det behövs. Ditt huvudsakliga vapen för vara en automatkarbin av något slag.

SCOUT/SNIPER - Du gör en analys av målet, ett mål kan vara ett hus, byggnad, by, eller annan spelare. Oavsett vad så är det du som analyserar situationen.

SUPPORT/PILOT - I första hand så bör du kunna flyga helikopter/flygplan oavsett tid på dygnet. När du inte agerar som pilot är du support A.K.A. packåsna. Behöver vi interntory slots, fungerande fordon, understöd, barrikader så är det ditt jobb.

GL * För att få det att fungera krävs det också en gruppledare. Det kan verka som att en SCOUT/SNIPER är ledare men det stämmer inte. En GL kan ha vilken roll som helst men bör ha väldigt goda kunskaper om spelet och kunna styra upp gruppen även i tuffa situationer. Under större insatser är det GL's i grupperna som bestämmer tillsammans och ha högsta ansvar över utgången.

Är du intresserad av att agera som GL så skriv det i din ansökan.

Ansökan till DZP/DAYZPORTALEN

Hur gammal är du:

Har du ett fungerande headset?

Hur många timmar i veckan i snitt kan du lira?

----------------------------------------------

Vilka 2 roller vill du helst ha inom gruppen? Skriv i turordning

Ansöker du som GL så skriv här motivering varför: (lämna detta fält om du ej söker som GL)

Varför vill du ansöka till DZP?

Vad kan vi förvänta oss av dig?

Vi accepterar ansökningar via denna post tillsvidare. I fortsättningen sker ansökningar endast via vår hemsida.

Lämna gärna Skype/Steam i PM efter du skickat in din ansökan.

Speltider denna vecka är följande: TIS-TORS 19:45 FREDAG 19:00 LÖR-SÖND INGET PLANERAT

Edited by dayzportalen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan man ändån komma in om man är 15år? Jag är mogen, jag har ingen "pipig" röst och jag vet hur man spelar DayZ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan man ändån komma in om man är 15år? Jag är mogen, jag har ingen "pipig" röst och jag vet hur man spelar DayZ.

Vi gör undantag i ålder vid särskilda tillfällen. Lämna in en ansökan så kan du få test spela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I'm 17 years old. I live in America, but I'm willing to play EU servers, as well I love the Swedes!

Out of the roles, I'd prefer Support or Recon. Driving, Flying, and Carrying. It all works for me. As well as gathering intel and giving real-time info back to the team. I can snipe if needed for this role. I can range with mil-dots and have experience with every rifle in ArmA.

Anyhow. I notice the team layout you have, and it looks fantastic. You really have this organized. Only thing I would recommend is adding a player role of support gunner, a guy who carries an LMG, like an M249 or M240.

Anyway, if you need people and can't get enough. Message me, I'd like to join but want to see if any others in the EU want a slot first.

Message me in a few days if you need me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

×